Gdy zakupiony towar ma wadę

Gdy stwierdzimy, że produkt, który kupiliśmy jest wadliwy, mamy kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji. Przede wszystkim możemy złożyć reklamację. W piśmie reklamacyjnym należy przedstawić swoje żądania względem doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową. Sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do reklamacji. Gdy reklamacja zostanie przyjęta, sprzedający zobowiązany jest do naprawy danej rzeczy lub wymiany na nowy model. Innym rozwiązaniem problemu wadliwej rzeczy jest złożenie wniosku o obniżeniu ceny. Jest to możliwe w przypadku gdy np. wada towaru nie jest przeszkodą w jego złym funkcjonowaniu. Istotny przy rozpatrywaniu żądań reklamacyjnych jest moment w którym wada powstała. Jest to bardzo często przedmiot sporu między kupującym a konsumentem. Oczywistym jest, że gdy przyczynimy się w znaczny sposób do powstania wady, to reklamacja nie zostanie uwzględniona. Każdy konsument musi pamiętać, że brak paragonu nie jest przeszkodą do reklamowania produktu. Gdy nie mamy paragonu, dowodem zakupu może być wyciąg z konta albo świadek transakcji. Bycie świadomym konsumentem znacznie ułatwia życie. Wystarczy przyswoić kilka zasad, abyśmy wiedzieli jakie mamy prawa i możliwości w przypadku wykrycia wady towaru.

Comments are closed.